Les tecnologies de la informació i la comunicació han recorregut un llarg camí per a fomentar la innovació en l’ensenyament i millorar els processos i els resultats de l’aprenentatge. El projecte eduCAT 1X1, que ha més de noves dotacions a les aules (pissarres digitals interactives, més connectivitat wi-fi) i la disponibilitat d’un ordinador portàtil per cada alumne, comprèn el desplegament exploratori dels llibres de text en format digital. Aquesta actuació vol ser una aportació més destinada a l’adquisició i el desenvolupament de les competències necessàries en la societat del coneixement.
Els objectius finals d’aquest projecte són:
o Convertir l’ordinador en l’eina personal de treball dels alumnes.
o Proporcionar la gratuïtat del llibre de text a Catalunya basada en la utilització del format digital i el model 1x1 (un alumne, un ordinador).
o Subministrar la base per a l’educació dels alumnes en la “vida en un món connectat”.
o Situar Catalunya en el grup de països capdavanters en l’ús de les TIC a l’educació.
A partir del visionat del reportatge sobre el projecte EDUCAT 1x1 visualitzat a classe he analitzat els elements que intervenen a l’hora d’utilitzar les TIC en l’entorn escolar.
Infraestructures
La infraestructura no és molt bona ja que la connexió a Internet va molt lenta i més d’un cop el programa se’ls hi queda penjat.
Les aules encara no estan preparades per aquest nou projecte, ja que no hi ha suficients endolls per poder connectar els portàtils de tota la classe.
El tema de la infraestructura encara ha de millorar moltíssim per poder tirar endavant el projecte 1x1.
Recursos
L’ús de llibres didàctics i del moodle fan que els nens i nenes estiguin més motivats en la tasca educativa i el temps passi molt més ràpid. A més a més els alumnes són molt més respectuosos amb els materials digitals que no pas amb els llibres tradicionals.
Metodologies
La metodologia aplicada té un bon resultat de cara els alumnes ja que els infants col·laboren molt més en les tasques escolars.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada